Okuma listeme aldığım ama henüz Türkiye'de yayınlanmayan bir kitap.
Kitabın konusu olan dört şirket de insanların geneli için ilgi çekici. Çünkü çok karlılar, çok değerliler ve nispeten yeni olmalarına rağmen dünyada tüketicilerin zihinlerinde ve hayatlarında önemli bir yer edindiler. Globalleşmenin amerikan menşeili ikonları olan coca-cola, mcdonalds, disney vb. firmaların tahtlarını ele geçirdiler. Teknoloji ve internete dayalı iş modelleri olmaları nedeniyle de izahata açık duruyorlar.
Google a sorular her 6 sorudan 1’i daha önce kimseye sorulmadı. Modern insanın "tanrı"sı Google. Kimseye güvenmediğimiz kadar Google’a güveniyoruz.
Üç haneli yaşlara çıkmanın üç göstergesi: Genetik, yaşam tarzı ve ne kadar insanı seviyorsun. Sevilme, sevme ve ilişki kurmamız gerekiyor. Facebook bunu karşılıyor.
Amazon devamlı tüketmeye zorluyor bizi. Bağırsaklarımız Amazon. İhtiyacımız olsun olmasın devamlı tüket/al.
Benimle olursan çocukların hayata kalma/başarma şansı daha fazla. Lüks marka --> statü Apple.
Üç haneli yaşlara çıkmanın üç göstergesi: Genetik, yaşam tarzı ve ne kadar insanı seviyorsun. Sevilme, sevme ve ilişki kurmamız gerekiyor. Facebook bunu karşılıyor.
Amazon devamlı tüketmeye zorluyor bizi. Bağırsaklarımız Amazon. İhtiyacımız olsun olmasın devamlı tüket/al.
Benimle olursan çocukların hayata kalma/başarma şansı daha fazla. Lüks marka --> statü Apple.
Tanrı, sevgi, tüketim, cinsellik
Kitap ile ilgili Scott Galloway'in yapmış olduğu TED konuşmasının linkine buradan erişilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder